Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΕΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΕΩΣ

   Την Τετάρτη 2α Δεκεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Καλλιθέας  Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Επαρχίας της Αιγιαλείας, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου .
   Μεταξύ τών άλλων, ο Σεβασμιώτατος ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους κληρικούς για το νομοσχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση της χώρας μας σχετικά με το«Σύμφωνο Συμβίωσης», το οποίο θα επεκτείνεται και στα ομόφυλα ζευγάρια.
       Μετά από πρόταση του Σεβασμιωτάτου, αποφάσισε ομόφωνα να εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας κατά του εν λόγω νομοσχεδίου και να ζητήσει από την Κυβέρνηση να το αποσύρει για τούς εξής λόγους:
1.  Οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως δηλώνουμε κατηγορηματικά ως Ιερείς της Ορθοδόξου Εκκλησίας και Έλληνες πολίτες που αγαπάμε αυτόν τον τόπο και τον υπηρετούμε με αυταπάρνηση, ότι « το σύμφωνο συμβίωσης» τόσον με την αρχική του μορφή (από το έτος 2008) για το οποίο ουδείς υποχρέωσε την Ελλάδα να υιοθετήσει, όσο και με την προτεινόμενη νέα του μορφή, της επέκτασης δηλαδή στα ομόφυλα ζευγάρια, δυναμιτίζει και υποσκάπτει τα θεμέλια της Ελληνικής κοινωνίας, της οποίας βάση και πυρήνας είναι η οικογένεια, ο μόνος υγιής τρόπος για την κοινωνική συνοχή, η οποία οικογένεια καταξιώνεται μέσα από το θεοΐδρυτο θεσμό και το μυστήριο του Γάμου. Μίαν νόμιμο σχέση συζυγίας γνωρίζομε, αυτή μεταξύ ανδρός και γυναικός, η οποία ευλογείται από την Εκκλησία μέσα από το Μυστήριο του Γάμου.
2.  Υπογραμμίζουμε ότι το σύμφωνο συμβίωσης, ουδέν πρόβλημα επιλύει, αλλ’ αντιθέτως διασαλεύει την ηθική τάξη, υιοθετεί την εύκολη οδό της αποσείσεως των ευθυνών, υποβιβάζει τη μεγίστη υπόθεση της συζυγίας σε μια ιδιωτική συμφωνία, η οποία συνυπογράφεται ενώπιον συμβολαιογράφου και λύεται εύκολα με απλή εξώδικη δήλωση, δύναται δε να επαναληφθή χωρίς περιορισμό. Ο τρόπος αυτός συνυπάρξεως ανθρώπων, είναι ξένος για τα δεδομένα της Πατρίδος μας, αφού η όλη πορεία της χώρας μας μέχρι τώρα βασίζεται σε συγκεκριμένες πρακτικές ζωής, οι οποίες διέπονται από δοκιμασμένες από τον χρόνο αξίες και ακατάλυτες πνευματικές αρχές.
3.   Ως προς την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια, πιστεύομε ότι πρόκειται για πρακτική πλήρους απομειώσεως του ανθρωπίνου προσώπου και τίθεται εις εφαρμογή σχέδιο, το οποίον ουσιαστικά συνιστά την χαριστική βολή σε ότι έχει απομείνει όρθιο, μετά από πολλές θυσίες στον τόπο μας. Η συνάφεια μεταξύ ανθρώπων του ιδίου φύλου συνιστά γενικώς ηθική  εκτροπή και δια την Εκκλησία είναι αμαρτία, σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου και την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Συγκεκριμένα  η Αγία Γραφή αποκαλεί  την ομοφυλοφιλία «βδέλυγμα», δηλαδή σιχαμερή και αηδιαστική πράξη (Λευϊτ. 18,22). Ο απόστολος Παύλος χαρακτηρίζει τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις «πάθη ατιμίας» και παρά «φύσιν πράξεις» (Ρωμ. 1,26). Απόδειξη της απέχθειας του Θεού για τις πράξεις αυτές αποτελεί και το ότι κατέστρεψε με φωτιά και θειάφι δύο αρχαίες πόλεις, τα Σόδομα και τα Γόμορρα, οι οποίες είχαν παραδοθεί στην αρσενοκοιτία.
4.   Η ομοφυλοφιλική συμβίωση αντιστρατεύεται στον νόμο της διαιωνίσεως του ανθρωπίνου είδους, εφ’ όσον είναι στείρα και δεν δημιουργεί απογόνους. Επομένως, η ψήφιση του νόμου αυτού, που πιστεύουμε ότι θα ενθαρρύνει και θα αυξήσει το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας, θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των γάμων και των γεννήσεων, με σοβαρές κοινωνικές και εθνικές συνέπειες.
5.   Η νομιμοποίηση της συμβιώσεως των ομοφυλοφίλων δημιουργεί ένα νέο είδος κοινωνικής μονάδος, μια «εναλλακτική μορφή οικογένειας», που πλήττει άμεσα τον καθιερωμένο από τον Θεό, την φύση και την κοινωνία θεσμό της οικογένειας, η οποία αποτελεί το φυσιολογικό κύτταρο της κοινωνίας. Μόνο μέσα στην οικογένεια μπορεί το παιδί να ζήσει και να αναπτυχθεί ομαλά. Για να είναι ψυχικά ισορροπημένο, έχει την ανάγκη πατέρα και μητέρας· όχι «γονέα Α» και «γονέα Β». Το παιδί που μεγαλώνει σ’ ένα τέτοιο μόρφωμα θα έχει ψυχοπαθολογικές διαταραχές, θα είναι ψυχικά ανάπηρο. Συνεπώς με την ψήφιση ενός τέτοιου νόμου εγκληματούμε σε ο,τι πιο αγνό και ιερό έχει η κοινωνία, το παιδί. Τέτοια παιδιά, παραμορφωμένα ψυχικά, θα γίνουν αύριο αντικοινωνικά και εγκληματικά στοιχεία.
6.   Ο υπό ψήφιση θεσμός είναι αντισυνταγματικός, διότι έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος που λέει ότι: «η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του κράτους».
7.   Για όλους τους ανωτέρω λόγους απεθυνόμεθα σε κάθε Έλληνα πολίτη, με υγιείς πνευματικές αρχές και πνευματικές αντιστάσεις, προς τους Γονείς, προς τους Εκπαιδευτικούς, προς τους Πνευματικούς γενικά ανθρώπους και τους καλούμε να αντισταθούν με αξιοπρέπεια, σύνεση και σθένος στον πνευματικό οδοστρωτήρα που απειλεί τον τόπο μας και  καλούμε το κύριο Υπουργό της Δικαιοσύνης και τους Έλληνες  Βουλευτές να αποσύρουν το σχετικό  σχέδιο νόμου και να μην το συζητήσουν στην  Ελληνική Βουλή καθώς οι  κοινωνικές και ηθικές συνέπειές του θα είναι ολέθριες για την ήδη μαστιζομένη ηθικά και οικονομικά πατρίδα μας.
8.   Εξουσιοδοτούμε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας να αποστείλει το ψήφισμα τούτο στον  κύριο Υπουργό της Δικαιοσύνης και στη Βουλή των Ελλήνων.
Διά τήν αντιγραφήν
Αίγιον, 16 Δεκεμβρίου 2015
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ



 *************

ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΕΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΕΡΙ «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ»

Σήμερα, Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου πόλεως Φλωρίνης Ιερατικό Συνέδριο των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, υπό την προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

Μεταξύ των άλλων, ο Σεβασμιώτατος ενημέρωσε τους παρευρισκομένους κληρικούς για το νομοσχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση της χώρας μας σχετικά με το«Σύμφωνο Συμβίωσης», το οποίο θα επεκτείνεται και στους ομοφυλοφίλους.

Μετά από πρόταση του Σεβασμιωτάτου, το Συνέδριο αποφάσισε ομόφωνα να εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας κατά του εν λόγω νομοσχεδίου και να ζητήσει από την Κυβέρνηση να το αποσύρει για τους εξής λόγους:



1) Η ομοφυλοφιλία είναι κορυφαίο αμάρτημα το οποίο καταδικάζει απερίφραστα ο νόμος του Θεού. Η Αγία Γραφή το αποκαλεί «βδέλυγμα», δηλαδή σιχαμερή και αηδιαστική πράξι (Λευϊτ. 18,22). Ο απόστολος Παύλος χαρακτηρίζει τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις «πάθη ατιμίας» και παρά «φύσιν πράξεις» (Ρωμ. 1,26). Απόδειξη της απέχθειας του Θεού για τις πράξεις αυτές αποτελεί και το ότι κατέστρεψε με φωτιά και θειάφι δύο αρχαίες πόλεις, τα Σόδομα και τα Γόμορρα, οι οποίες είχαν παραδοθεί στην αρσενοκοιτία.
Συνεπώς, ένας που πιστεύει στον Θεό και θέλει να ονομάζεται ορθόδοξος Χριστιανός, δεν μπορεί να δεχτεί η να ψηφίσει έναν τέτοιο τρόπο συμβιώσεως.

2) Η ομοφυλοφιλία αποτελεί εκτροπή από την ανθρώπινη φυσιολογία και οντολογία. Δεν είναι μια «εναλλακτική πρόταση σεξουαλικού προσανατολισμού», η μια «νόμιμη διαφορετικότητα», εξ ίσου καλή και νόμιμη με τη φυσιολογική. Σύμφωνα και με το «Διαγωνιστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο» (το γνωστό ως DSM) της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, η ομοφυλοφιλία θεωρείται παρέκκλιση και διαστροφή. Έτσι την χαρακτηρίζουν ακόμη και οι Φρόυντ, Γιουνγκ, και Βίλχελμ Ράιχ.

3) Από τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις προέρχονται πολλές ψυχικές και σωματικές ασθένειες, όπως το ΑIDS.

4) Η ομοφυλοφιλική συμβίωση αντιστρατεύεται στον νόμο της διαιωνίσεως του ανθρωπίνου είδους, εφ’ όσον είναι στείρα και δεν δημιουργεί απογόνους. Επομένως, η ψήφιση του νόμου αυτού, που πιστεύουμε ότι θα ενθαρρύνει και θα αυξήσει το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας, θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των γάμων και των γεννήσεων, με σοβαρές κοινωνικές και εθνικές συνέπειες.

5) Η νομιμοποίηση της συμβιώσεως των ομοφυλοφίλων δημιουργεί ένα νέο είδος κοινωνικής μονάδος, μια «εναλλακτική μορφή οικογένειας», που πλήττει άμεσα τον καθιερωμένο από τον Θεό, την φύσι και την κοινωνία θεσμό της οικογένειας, η οποία αποτελεί το φυσιολογικό κύτταρο της κοινωνίας. Μόνο μέσα στην οικογένεια μπορεί το παιδί να ζήσει και να αναπτυχθεί ομαλά. Για να είναι ψυχικά ισορροπημένο, έχει την ανάγκη πατέρα και μητέρας· όχι «γονέα Α» και «γονέα Β». Το παιδί που μεγαλώνει σ’ ένα τέτοιο μόρφωμα θα έχει ψυχοπαθολογικές διαταραχές, θα είναι ψυχικά ανάπηρο. Συνεπώς με την ψήφιση ενός τέτοιου νόμου εγκληματούμε σε ο,τι πιο αγνό και ιερό έχει η κοινωνία, το παιδί. Τέτοια παιδιά, παραμορφωμένα ψυχικά, θα γίνουν αύριο αντικοινωνικά και εγκληματικά στοιχεία.

6) Ο υπό ψήφιση θεσμός είναι αντισυνταγματικός, διότι έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος που λέει ότι: «η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του κράτους».

7) Όπως έχουν αποδείξει έρευνες, η προώθηση της ομοφυλοφιλίας και άλλων σεξουαλικών παρεκκλίσεων εντάσσεται στους στόχους και τον τρόπο δράσεως τήςλεγομένης Νέας Εποχής, που θέλει να απονευρώσει ηθικά την κοινωνία, με σκοπό τη δημιουργία ενός παγκοσμίου κράτους με μια παγκόσμια δικτατορία.

8) Η νομιμοποίηση και η θεσμική αναγνώριση της ομοφυλοφιλίας σήμερα, θα ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για την αναγνώριση της παιδοφιλίας αύριο (όπως στην Ολλανδία) και της κτηνοβασίας μεθαύριο (όπως στην Γερμανία).

Τέλος, θέλουμε να τονίσουμε ότι η Εκκλησία πολεμά την αμαρτία, όχι όμως τον αμαρτωλό. Αποστρέφεται την ομοφυλοφιλία, όχι όμως τον ομοφυλόφιλο. Τον θεωρεί κι αυτόν πλάσμα του Θεού που χρειάζεται βοήθεια και ψυχική θεραπεία.

Η ομοφυλοφιλία είναι ιάσιμη. Οι ομοφυλοφιλικές τάσεις δεν είναι γενετικά προκαθορισμένες, όπως ισχυρίζονται μερικοί για να τις δικαιολογήσουν. Αυτό αποδεικνύουν σύγχρονες έρευνες, όπως αυτές που έγιναν σε μονοζυγωτικούς διδύμους. Οφείλονται κυρίως σε περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και προσωπικούς παράγοντες. Αλλά και αν υπάρχει κάποια γενετική προδιάθεση, αυτή δεν είναι προκαθοριστική, ούτε δικαιολογεί την άσκηση η την προβολή της ομοφυλοφιλίας. Η φύση πολλές φορές κάνει λάθη και προκαλεί ανωμαλίες και εκ γενετής ασθένειες. Π.χ. υπάρχουν ενδείξεις ότι η επιθετική συμπεριφορά και ο αλκοολισμός έχουν γενετικές καταβολές. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιτρέπαμε ποτέ η θα αμνηστεύαμε την εγκληματικότητα η τον αλκοολισμό, επειδή γεννήθηκαν κάποιοι έτσι.

Αυτό που χρειάζεται είναι η προσπάθεια εκ μέρους του πάσχοντος, η κατάλληλη αγωγή και συμπαράσταση από την κοινωνία και τους φορείς της, και ασφαλώς η βοήθεια του Θεού που είναι πάντα δεδομένη.

Κύριε υπουργέ της Δικαιοσύνης, κύριοι Βουλευτές της Ελληνικής μας πατρίδος. Την στιγμή αυτή καλείστε να πάρετε απόφαση για ένα θέμα όχι οικονομικό, όχι πολιτικό η στρατιωτικό. Καλείστε καθορίσετε την ηθική ταυτότητα αυτού του τόπου. Αυτού του τόπου που προς τιμή της ηθικής ύψωσε το λαμπρότερο μνημείο της ανθρωπότητος· τον Παρθενώνα, για να τιμήσει την ανώτερη μορφή ηθικής κατακτήσεως, την παρθενία. Την απόφασή σας θα την γράψει η ιστορία. Θα την κρίνουν, όπως λέει ο Παλαμάς, «οι αγέννητοι, οι νεκροί». Αναλογιστείτε το βάρος της ιστορικής σας ευθύνης, την παράδοση αυτού του λαού που εκπροσωπείτε και πέστε ένα μεγάλο ΟΧΙ στην επιταγή της «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης» Ευρώπης.                          

                       Δια τους ιερείς της Ι. Μητροπόλεως
                      Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας
                                                                 Ο ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΟΣ
                                                              Aρχιμ. Νικηφόρος Μανάδης
                                                                    ΠΗΓΗ: http://aktines.blogspot.gr/